·Î±×ÀÎ °Ô½ÃÆÇ ȸ¿ø°¡ÀÔ
name :    DanceD
subject :    [Talib Kweli]The Perfect Beat
home :    http://endforand.net/danced


"Check this out..."
"µé¾îºÁ..."

[KRS-One]
Hooooooooooooo~! (HEY DJ!) WHAT? ("I know you're gonna dig this")
Hooooooooooooo~! (ÇìÀÌ DJ!) ¹¹? ("ÀÌ ³ë·¡ Á» ²ÈÈú°É")

Yeah, yeah, yeh yeh! KRS, ohhhh~! Talib Kweli

Talib this is crazy, yo this is crazy
Talib À̰Ǡ¹ÌÃÆ¾î, yo ¹ÌÃÆ´Ù°í

Hah... what'chu doin?
Hah... ¹¹Çϴ°žß?

Throw your hands up, c'mon
¼ÕÀ» À§·Î µé¾î, À̸® ¿Í

[T]BK to BX and every place in between, it's all 7-18 like
BK¿¡¼­ BX, ±× »çÀÌ¿¡ Àִ Àå¼Òµé, ¸ðµÎ ´º¿åÀÌÁö

[K]Grand Concourse, whassup!
Grand Concourse, ¾È³ç!

[Talib Kweli]
We got beats to the rhyme and the rhyme is so fresh yo
¶óÀÓÀ» ¹ñÀ» ºñÆ®°¡ ÀÖ¾î, ÀÌ ¶óÀÓÀº ½Å¼±ÇÏÁö

So what'chu got? 9's and tecs, you no threat
³×°Ô Àִ °Í? ÀÌ·±Àú·± ±ÇÃÑ, ³Í À§ÇùÀÌ ¸ø µÇÁö

It's the beat, how you get your cake don't matter
¹Ù·Î ÀÌ ºñÆ®, ´Ï°¡ µ·À» ¾î¶»°Ô ¹úµç »ó°üÀÌ ¾øÁö

It takes heart the lyrics been replaced with the swagger
Áø½ÉÀÌ ÇÊ¿äÇØ, °¡»ç´Â °Ñ¸ÚÀ¸·Î ´ëüµÇ¾ú³×

I stay sharp enough to slash your face like a dagger
´Ü°Ëó·³ ´Ï ¾ó±¼À» º§ Á¤µµ·Î ³­ ³¯Ä«·Î¿ö

The actors been replaced with the rappers
¹è¿ìµéÀÌ ·¡ÆÛ·Î ´ëüµÇ°í

The rappers been replaced with the actors, see how they try to stay on the beat
·¡ÆÛµéÀº ¹è¿ìµé·Î ´ëüµÇ¾ú¾î, ºñÆ®¸¦ µû¶ó°¡·Á°í ¾Ö¾²´Â ¸ð½À

The pig route when he walkin down the street to the beat
ºñÆ®¿¡ ¸ÂÃ砰Ÿ®¸¦ °È´Â ±×¸¦ º¸°í °æÂûµéÀº ¾Ë¾Æ¼­ ÇÇÇÏÁö

[KRS-One]
WOOP~! Sound of da police
WOOP~! °æÂûµéÀÇ ¼Ò¸®

What is the life of a true hip-hopper, the beats
ÁøÂ¥ ÈüÇÕÆÛÀÇ »îÀ̶õ ¹»±î, ºñÆ®

Peace love unity livin proper with the beats
ÆòÈ­ »ç¶û È­ÇÕ, ºñÆ®¿Í ÇÔ²² Á¦´ë·Î »ç´Â °Í

In any endeavor whatever we will prosper with our beats
¾î¶² ½Ãµµ¸¦ ÇϰǠ¿ì¸° ºñÆ®¿Í ÇÔ²² ¹ø¿µÇҰžß

Some cats are real, other are impostors with beats
¾î¶² À̵éÀº ÁøÂ¥, ´Ù¸¥ À̵éÀº ºñÆ®¸¦ °¡Áø °¡Â¥µéÀ̾ß

We the realest, livest
¿ì¸° °¡Àå ÁøÂ¥, °¡Àå ¸ÚÁø Á¸Àç

The rawest, crack cocaine heroin survivors with beats
°¡Àå °ÅÄ£, ºñÆ®¸¦ Å¸´Â ÄÚÄ«ÀΠÇì·ÎÀΠ»ýÁ¸ÀÚ

We avoided the cops, we focused on beefs
¿ì¸° °æÂûµéÀ» ÇÇÇϰí, ½Î¿ò¿¡ ÁýÁßÇß¾î

Spittin, all we saw was stacks of rhymes written, elite
¹ñ¾î³», º¸À̴ °ÍÀº ÀûÀº ¶óÀÓ ¹¶Ä¡»Ó, ¿¤¸®Æ®

Way too smart for the system of course
¹°·Ð À̠üÁ¦°¡ ¹Þ¾ÆµéÀ̱⿣ ³Ê¹« ¶È¶ÈÇØ

We know a smart free black man just pisses 'em off!
¶È¶ÈÇÑ ÀÚÀ¯·Î¿î ÈæÀÎÀ» º¸¸é È­°¡ ³ª°ÚÁö!

What they like is when we glisten and gloss
¿ì¸®°¡ ºû³¯ ¶§ ±×µéÀÇ ¹ÝÀÀÀº ¾î¶²Áö

Flashin millions but still takin a loss
100¸¸ ´Þ·¯¸¦ ÀÚ¶ûÇÏÁö¸¸ ¿©ÀüÈ÷ ¼ÕÇØ ºÁ

Bump the beat! Yeah, all in the street
ºñÆ®¸¦ Å©°Ô Æ²¾î! ±×·¡ °Å¸® °÷°÷¿¡

Talib yo, I think it's 'bout time to speak
Talib yo, ÀÌÁ¦ ¸»ÇÒ ½Ã°£ÀÌ µÈ °Å °°¾Æ

[Talib Kweli]
Yeah... yeah... word~!
Yeah... yeah... ±×·¸Áö~!

Watch me take it there, life ain't no Christmas there
Àú ¸Ö¸® °¡Á®°¡´Â ³¯ ºÁ, Å©¸®½º¸¶½º °°Àº »ýȰÀº ¾Æ´ÏÁö

Hell yeah it's crystal clear when Kweli and Kris is here
±×·¡, Kweli¿Í Kris°¡ ¿À¸é È®¿¬ÇÏÀݾÆ

Searching for the perfect beat I went to East Dayt'
Daytona µ¿ºÎ¿¡ °¥ ¶§µµ ¿Ïº®ÇÑ ºñÆ®¸¦ Ã£´Â ¿òÁ÷ÀÓ

It's crazy and fugazi how they slaves to they release date
¹ß¸ÅÀÏ¿¡ ³ë¿¹°¡ µÇ´Â À̵éÀ» º¸¸é Âü ¹ÌÄ£µí ÇØ

They try to look away, they're scared to look inside
±×µéÀº ¹«½ÃÇÏ·Á Çß¾î, ¾ÈÀ» º¸±â µÎ·Á¿öÇß¾î

Askin why like a guy who look for God up in the sky (that's right)
ÇϴàÀ§ÀÇ ½ÅÀ» Ã£´Â »ç¶÷ó·³ ÀÌÀ¯¸¦ ¹°À¸¸ç (±×·¸Áö)

Searchin high and low, behind the do', inside the drawer
³ôÀº °÷ ³·Àº °÷ ´Ù µÚÁ®, ¹® µÚ¿¡µµ, ¼­¶ø ¾È¿¡µµ

Little did he know that the beat was tryin to find a flow
ºñÆ®´Â Ç÷ο츦 Ã£°í ÀÖ¾ú´Ü °É ±×´Â Àß ¸ô¶ú¾î

Stuck in limbo, how low can you go
µô·¹¸¶¿¡ ºüÁ®, ¾ó¸¶³ª Ãß¶ôÇÒ±î

A punched hole through your stomach lining like Tylenol
ŸÀÌ·¹³î ¸ð¾çÀ¸·Î ´Ï ¹è¿¡ ¶Õ¸° ±¸¸Û

Build all kind of rolled, metaphors and similies
¿Â°® Á¾·ùÀÇ ÀºÀ¯¿Í Á÷À¯¸¦ Ã¢Á¶ÇØ

that'll have you doubtin my competitor's abilities
³Í ±×°É µè°í ³» »ó´ëÀÇ ´É·ÂÀ» ÀǽÉÄɵÇÁö

My whole body is a spiritual facility
³» ¿Â ¸öÀº ¿µÈ¥ÀÇ ÀúÀå°í

Rock a vest after a lyrical killing spree
°¡»çÀû ¹«Â÷º° »ìÀΠÈÄ¿£ ¹æÅºÁ¶³¢¸¦ °ÉÃÄ

The illest delivery, later for the talk we need action
°¡Àå µ¶ÇÑ ¸Þ¼¼Áö Àü´Þ, ³ªÁßÀÇ ´ëÈ­¸¦ À§ÇØ ¿ì¸° ÇൿÀÌ ÇÊ¿äÇØ

Silence is golden but the violence is platinum
ħ¹¬Àº ±Ý, ÇÏÁö¸¸ Æø·ÂÀº Ç÷¡Æ¼³Ñ

When you rappin to the beat
ƯÈ÷ ºñÆ®¿¡ ·¦À» ÇÒ ¶§ ¸»ÀÌÁö

[KRS-One]
Boom, bap, who's, that?
Boom, bap, ±×°Ô, ´©±¸¾ß?

KRS-One bring the beat back
KRS-One ºñÆ®¸¦ ´Ù½Ã °¡Á®¿Í

The perfect beat we seek that, knowledge of mind we speak that
¿Ïº®ÇÑ ºñÆ®, ¿ì¸° ±×°É Ã£³×, ¸¶À½ÀÇ Áö½Ä, ¿ì¸° ±×°É ¾ê±âÇϳ×

We don't speak weak crap over weak tracks
¾àÇÑ Æ®·¢¿¡ ¾àÇÑ ¾²·¹±â¸¦ ¸»ÇÏÁø ¾ÊÁö

MOVE, THAT; we speak boom bap live in the club
¿òÁ÷, ¿©; Å¬·´¿¡¼­ ¶óÀ̺ê·Î boom bapÇÏ°í ¸»ÇØ

We can show and prove that
±×°É º¸¿©ÁÖ°í Áõ¸íÇÒ°Ô

[Talib Kweli]
Yeah, it ain't old school or new school it's true school rap
±×·¡, ¿Ãµå ½ºÄðÀÌ°í ´º ½ºÄðÀÌ°í ¾ø¾î, À̰ǠƮ·ç ½ºÄð ·¦

Beat you 'til you're blue and black, true dat, it's
´Ï°¡ ÆÛ·¸°Ô ¸Ûµé ¶§±îÁö ÆÐÁà, ±×·¸Áö, À̰Ç

[KRS-One]
Better beat win again, work the street
´õ ³ªÀº ºñÆ®, ´Ù½Ã ½Â¸®ÇØ, °Å¸®¸¦ ¿î¿µÇØ

Movin again, insert the heat
´Ù½Ã ¿òÁ÷¿©, ¿­±â¸¦ ÁÖÀÔÇØ

Lookin again for the perfect beat
¿Ïº®ÇÑ ºñÆ®¸¦ ´Ù½Ã Ã£¾Æ´Ù³à

Don't look in the book to learn to eat
¸Ô´Â ¹ýÀ» ¹è¿ì±â À§ÇؠåÀ» º¸Áö ¸» °Í

Write up a hook, learn to speak
ÈÅÀ» Àû¾î¹ö¸®°í ¸»Çϴ ¹ýÀ» ¹è¿ö

Never be shook, follow the heat
°Ì¸ÔÁö¸¶, ¿­±â¸¦ µû¶ó¿Í

Forever they look weak
³¡±îÁö ±×µéÀº ¾àÇØº¸ÀÌÁö

T.K. you must speak!
T.K. ³Êµµ ¸»ÇØ!

[Talib Kweli]
Teachin 'em how to eat to live
»ì±â À§ÇØ ¸Ô´Â ¹ýÀ» °¡¸£ÃÄ

They cheap and their pimp is pleadin the fifth
±×µéÀº ½Î±¸·Á°í, °Â³× ÁÖÀÎÀº ¹¬ºñ±Ç Çà»ç ÁßÀÌÁö

Bleedin as if they goin to war
ÀüÀï¿¡ °¡´Â µíÀÌ ÇǸ¦ Èê·Á

Everytime they leavin the crib
Áý ¹ÛÀ¸·Î ³ª°¥ ¶§¸¶´Ù

Sneakers and whips, police be peepin the strip
¿îµ¿È­¿Í ÀÚµ¿Â÷, °æÂûµéÀº °Å¸®¸¦ °¨½ÃÇØ

You see 'em walkin the beat
ºñÆ® À§¸¦ °È´Â°Ô º¸ÀÌ´ÂÁö

Hoes believin the pimps who eatin the shrimps
¿©ÀÚµéÀº »õ¿ì¿ä¸®¸¦ ¸Ô´Â ³²ÀÚ¸¦ ¹ÏÁö

So John's walkin the street
±×·¡¼­ John(?)Àº °Å¸®¸¦ °É¾î

Lookin for a sweet face, in each case
´Ã ¿¹»ÚÀåÇÑ ¾ó±¼À» Ã£Áö

Tryin to get they heartbeat racin, and the dark meat be tastin
½ÉÀåÀ» ºü¸£°Ô ¶Ù°Ô Çϱâ À§ÇØ ¸»¾ß, ±×¸®°í °ËÀº °í±â´Â

so delicious, my description so good to the beat
¾ÆÁÖ ¸ÀÀÖ¾î, ³» ¹¦»ç·ÂÀº ºñÆ®¿¡ µü ¸ÂÁö

It's lifted right from the sounds that you hear in the hood when you sleep
µ¿³×¿¡¼­ ´Ï°¡ Àß ¶§ µè´Â ¼Ò¸®¿¡¼­ ¹Ù·Î °¡Á®¿Â°Å¾ß

[KRS-One]
Bring the beat back!
´Ù½Ã ºñÆ®¸¦ °¡Á®¿Í!

All that whackness, we don't need that
±× ¸ðµç ¸ÛûÇÔ, Çʿ䠾ø¾î

You gotta bring the beat back!
´Ù½Ã ºñÆ®¸¦ °¡Á®¿Í¾ßÇØ!

All that whack garbage, we don't need that
¸ðµç ¾²·¹±â, ¿ì¸° Çʿ䠾ø¾î

Bring the beat back! All that weakness we don't need that
´Ù½Ã ºñÆ®¸¦ °¡Á®¿Í! ±× ¸ðµç ¾àÇÔ Çʿ䠾ø¾î

Selector bring the beat back, bring the beat back!
Selector ºñÆ®¸¦ °¡Á®¿Í, ºñÆ®¸¦ °¡Á®¿Í!

Selector, listen!
Selector, µé¾îºÁ!

[Talib Kweli]
Yeah, DJ Rhettmatic
Talib Kweli, hip-hop


name      

password   
memo

¡è

prev   [Paramore]Brick by Boring Brick

¡é

next   [Johnta Austin]Turn It Up